Egészségben - Betegségben

Ezért kellene zöld levelű zöldséget ennünk!

A zöld-levelűek az egészséges ételek tagadhatatlan szupersztárjai. Jogos a kinevezés, hiszen gazdag vitaminok, ásványi anyagok és rostforrások, továbbá bizonyítottan csökkentik a szív–és érrendszeri betegségek, a 2 típusú cukorbetegség és egyes rákok kialakulását. A Harvard Egyetem kutatócsoportja ezeket az ételeket találta a legerősebbeknek a krónikus betegségek elleni védekezésben. Nemcsak enzimekben és vitaminokban gazdagok, de képesek helyreállítani az endokrin rendszert és visszafordítani olyan betegségeket is, mint a vese – és epebajok, a hepatitis C és a köszvény.

 

A szemünket is ők védelmezik legjobban: megóvja a makuladegenerációtól és a felnőttkori szürke-hályogtól, gyerekeknél pedig lassítja a látásromlást. Az sem utolsó szempont, hogy lelassítja az öregedési folyamatot. Rendkívül gazdagok A, C, K-vitamin, valamint magnézium, kálium, kálcium és folát tápanyagokban, ami elengedhetetlen a szervezetünk számára. Spenót, sóska, mángold, fodros kel és barátaik: nagyon fontos részét képezik az egészséges étrendünknek. Mindig friss, mély színű és ropogós leveleket válasszunk, a sárgás és barna levelek már öregek és elveszítik ízüket is.

 

„ Nyilvánvaló, hogy az emberi szervezet eleve be van programozva a fertőzések elleni harcra és a rák leküzdésére. Az immunrendszer olyan, akár egy védelmező erőtér egy tudományos – fantasztikus filmben, ám alig akad olyan ember, aki valóban működtetné is a saját védelmi rendszerét, ugyanis a legtöbben nem táplálják megfelelő üzemanyaggal’, azaz zöld színű zöldségekkel.” – írta könyvében Dr. Joel Fuhrman, akinek néhány művét már az iskolákban kötelező olvasmánnyá kellene tenni.

Facebook

Ha Te is utálod a felugró ablakokat, nyomj egy oldal LIKE-ot! Köszi ;)