Egészségben - Betegségben

Mi történik a testünkkel, ha nem mozgunk eleget?

Nem lehet elégszer hangsúlyozni a mozgás fontosságát. Nem kifejezetten a formás idomokért, sokkal inkább egészségünk szempontjából van óriási szükségünk rá. Sokan és sokszor eltervezik, hogy rendszeresen sportolnak majd; mégis gyakran befuccsol a napi terv … heti … havi…

 

„Ma nem érek rá, nem jó, nincs időm. Túl meleg van, holnap túl hideg. Fáradt vagyok, sok dolgom van, mosni, takarítani, főzni, gyereket fuvarozni, bevásárolni, ruhákat elpakolni, vasalni kell. Tanulni, közösségi életet élni, híreket olvasni, postára menni, számlákat utalni. Szívás, de akkor most a mozgásra nem lesz se idő, se lehetőség. Majd talán holnap. Vagy holnapután…”

 

Van akinek ismerős, ugye? De ez, ha jól magunkba nézünk, tudjuk, hogy csak kifogás. Ha az ember nagyon akarja, talál rá naponta fél órát; akárhogy, de megtalálja a módját.

Rengeteg mozgásforma közül választhatunk: futás, bicikli, túra, úszás, labdajátékok -a lényeg, hogy mindig mozogjunk valamit.

 

Az a helyzet, hogy teljesen mindegy, hogy vékony vagy kövér, alma vagy körte, normál, vékony, duci vagy őzgida testalkattal rendelkezünk; mozogni kell! A testünknek szüksége van rá. És bizony a lelkünknek is, mert utána sokkal jobban fogjuk magunkat érezni, hogy megcsináltuk. Baromi sok dolgunk van, de mégis voltunk olyan f@sza gyerekek, hogy foglalkoztunk magunkkal! Ha nem tennénk, akkor idővel a testünk „eltoszonyodna”, rámenne az egészségünkre és később a magándokik rendelőiben kellene ücsörögnünk órákon át.

 

Ha nem mozgunk rendszeresen, nem csak az izmaink kezdenek majd szép lassan elsorvadni, hanem a vérnyomásunk és vércukorszintünk is megemelkedik, és nagyobb eséllyel leszünk depisek, elhízottak, és betegek. A sport ugyanis egyértelműen az egészséges életmód egyik alappillére és rengeteg betegség megelőzésében játszik fontos szerepet. Kutatások támasztják alá, hogy a II-es típusú cukorbetegség, a szív- és érrendszeri panaszok, keringési zavarok, elhízás és a légúti problémák kialakulása szinte mind összefüggésbe hozhatóak a mozgásszegény, egészségtelen életmóddal.

Nagyon sok mozgásforma közül választhatunk. A legfontosabb azonban, hogy élvezzük is azt, ami mellett letesszük a voksunkat.

 

Milyen hatással lesz a mozgás a szervezetedre?

* Erősíti az immunrendszered
* Javítja a légzést
* Jó hatással lesz a vérnyomásodra
* Csökkenti a koleszterinszintet
* Szexuális teljesítmény nő ( erekciós és egyéb szexuális problémák csökkenek. Nem utolsó szempont)
* Megakadályozza a csontritkulást
* Égeti a kalóriákat
* Fokozza az állóképességet és az izomerőt
* Kiváló feszültséglevezető és növeli a stressztűrő képességet (mások ezért fizetnek a pszichológusnál)

 

Most csak napi 30-40 perc az életedből – később az életedet jelentheti.

Facebook

Ha Te is utálod a felugró ablakokat, nyomj egy oldal LIKE-ot! Köszi ;)