Egészségben - Betegségben

Legjobb természetes immunerősítők a konyhából

 

 

Szervezetünk egyik legnagyobb védelmezője az immunrendszer. Ha nem vigyázunk rá kellőképpen, akkor a csatában könnyedén elesik az őt támadó bacik és egyéb álnok kis vírusok ellen. Egy kis odafigyeléssel azonban sokat tehetünk érte; pontosabban magunkért. A természet pedig ebben is partner, hiszen az ott megtalálható élelmiszerek rendszeres fogyasztása – és persze a műanyag kaja és káros szokásaink kiiktatása – sokat segíthet az immunitásunk megerősítésében. Célszerű ezeket a mindennapok részévé tenni:

Gyömbér

A kiváló gyulladáscsökkentő és immunerősítő fűszernövényünk ősidők óta ismert természetes orvosság. Megelőzi a vérrögképződést és csökkenti a koleszterinszintet; csillapítja az ízületi gyulladás okozta fájdalmakat. Segít az influenza és megfázásos betegségek leküzdésében.
Jótékony hatása az emésztőrendszerre kiemelkedő; s mint tudjuk, ennek rendben tartása nagyon fontos szerepet játszik az immunrendszer megfelelő működésében.


Zöld tea

Rendszeres fogyasztása az egész szervezetre jótékonyan hat: tele van antioxidánssal és fontos ásványi anyagokkal. Csökkenti a szabad gyökök káros hatásait, méregtelenít, serkenti az anyagcserét és támogatja az immunrendszert. Elképesztően sok tápanyagot és vegyületet, gyógyhatású anyagot tartalmaz; ilyenek például a polifenolok is, amik antibakteriális hatásúak, valamint segítik a nehézfémek kiürülését a szervezetből. Gátolja a vérrögképződést és a magas vérnyomásos tüneteket is segít csökkenteni.

 

Fokhagyma és egyéb hagymaságok

Az emberek már a régi időkben is tisztában voltak a fokhagyma gyógyító erejével, naponta fogyasztották betegségek megelőzésére. Fantasztikusan pusztítja ki szervezetünkből a benne található baktériumokat és képes különféle tüdőkárosodásokat gyógyítani.
Influenza, hörghurut, megfázás, tüdőgyulladás: ezek esetén kötelező „orvosság”-nak kellene lennie a különböző hagymákból összeállított salátának, aminek egyetlen mellékhatása a büdös száj, de legyen ez a legnagyobb problémánk, ha betegek vagyunk.


Gyümölcsök

Naponta két-három gyümölcs elfogyasztása: pont olyan alap dolognak kellene lennie, mint az esti zuhanynak. Tele vannak értékes antioxidánsokkal, vitaminokkal és rostokkal. Rengetegféle gyümölcsünk van, pár perc alatt szuper gyümi-tálat lehet összehozni a családnak, ami tényleg sokat jelent az egészségünk szempontjából.


Zöldségek és a zeller

Az olyan csodálatos keresztesvirágú zöldségeink, mint például a karfiol, brokkoli, fejes káposzta, kelbimbó, retek és társaik A,B,C,E és K vitaminban gazdagok. Megakadályozzák testünkben a vírusok elszaporodását, képesek meggátolni többféle rákbetegség kialakulását.

A zöldlevelűek is az egészséges ételek tagadhatatlan szupersztárjai. Rendkívül gazdagok A, C, K vitamin, valamint magnézium, kálium, kalcium tápanyagokban, ami elengedhetetlen a szervezetünk számára. Konkrétan a spenót, sóska, mángold, fodros kel és testvéreik nagyon fontos részét képezik az egészséges étrendünknek. Nem kell nagy dologra és akrobatikus receptekre gondolni velük kapcsolatban: egy esti salátás vacsi, vagy a főétkezések mellé csócsált zöld levelekkel is már sokkal többet tettünk magunkért, mintha egyáltalán nem ennénk őket.

Zeller: Hát ezt a növényt muszáj kiemelnünk a többi közül. Csodatévő zeller címmel jelent meg Anthony William egyik világsikerű könyve, amelyben több száz oldalon keresztül írja le a zellerlé gyógyító erejét. Rengeteg ember követi a világban ezzel kapcsolatos instrukcióit és számolnak be egészségi állapotuk javulásáról. Az egyik legjobb béltisztító és gyulladáscsökkentő étel, helyreállítja az egész emésztőrendszert. Nemcsak a májból, hanem az egész testünkből kipucolja a mérgeket, a bacikat, vírusokat és mindenféle penészgombákat. Egy banánnal és kevés mézzel összeturmixolva frankón fogyasztható vitaminbomba.


Magvak

A diófélék és egyéb magvak kiváló táplálékfehérje források. Természetes módon csökkentik a koleszterinszintet és olyan fontos ásványi anyagokat tartalmaznak, mint a magnézium, cink és szelén. Pisztácia, lenmag, tökmag, szezámmag… bármelyik étkezést kiegészíthetjük velük, vagy rágcsálhatjuk önmagukban is. ( Mondjuk a csipsz helyett a tv előtt.)


Citromos víz

A szervezetet lúgosító citromban van csaknem a legmagasabb arányban felszívódó C-vitamin. Kitisztítja szervezetünkből a méreganyagokat (különösen jól méregteleníti a májat) ezért érdemes a napot mindig 3-4 dl friss citromos vízzel indítani. A legjobb nyálkaoldó díjat is magáénak tudhatja, ezért van az hogy megfázás, nátha, influenza vagy tüdőgyulladás esetén fogyasztása szinte kötelező.
Ezen kívül pedig: káliumban gazdag, segíti a fogyást, növeli az energiaszinted, sok antioxidánst tartalmaz, és még ahhoz is hozzájárul, hogy a táplálkozással bevitt vas mennyiségét a szervezet jobban tudja hasznosítani.


Rostok és a zabpehely

A rostok nélkülözhetetlen szereplői az egészséges táplálkozásnak, mégis nagyon kevesen fogyasztják. Hiánya nagyon nem tesz jót a bélrendszernek: gyakran alakul ki krónikus emésztési zavar a rostszegény étrend következtében. A legtöbb rostot tartalmazó ételeket tetszik vagy sem, be kell vezessük a mindennapi életünkbe. Ilyen például az árpa, búzakorpa, búzadara, zabpehely, zabkorpa, rozspehely.

 

Ha pedig ezek mellett még a mozgásnak is szentelünk némi időt, akkor tuti biztos, hogy rendkívül sokat tettünk a szervezetünkért.

Facebook

Ha Te is utálod a felugró ablakokat, nyomj egy oldal LIKE-ot! Köszi ;)